22-05-09

crash

Ongeluk met Nederlandse bus in Duitsland

LIMBURG (D) – Door een busongeluk bij de Duitse plaats Limburg zijn woensdagmiddag 31 Nederlandse gepensioneerden lichtgewond geraakt. Het ongeval had plaats op de A3 tussen Keulen en Frankfurt. Dit meldde het Duitse persbureau DPA.

De Nederlandse bus botste op een remmende truck met oplegger op een plek waar aan de weg wordt gewerkt. Een achterliggende vrachtwagen kon de bus niet meer ontwijken en reed in op de Nederlanders.

Twee personen zijn naar omliggende ziekenhuizen overgebracht voor foto’s, maar daar bleek dat er niets aan de hand was. De overige betrokkenen zijn op de plek van het ongeval behandeld aan schaafwonden en kleine bloedingen. De materiële schade bedraagt ruim 10.000 euro.

Alle 38 inzittenden zijn met een Duitse bus naar een overnachtingsplek gebracht, laat alarmcentrale Mondial Assistance weten. Het Nederlandse reisbureau Fortuna Reizen brengt de busreizigers vanaf donderdag naar hun vakantieadres in Frankrijk.

13:25 Gepost door vanhoolke in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

pech voor de RET

Dubbele pech voor speciaal transport[+foto]

ROTTERDAM - Een transportbedrijf had vanmorgen dubbele pech. Het vervoerde voor de RET een 140 ton zware noodtransformator maar kwam klem te zitten onder de metrobaan op de Zuiderparkweg. De transformator wordt tijdelijk ingezet omdat er aan de huidige onderhoud nodig is.

Maar dat liep dus anders. De verkeerspolitie kwam ter plaatse en na controle bleek dat het transport niet over de juiste vergunningen beschikte en is op het parkeerterrein van Ahoy stil gezet.



Daar krijgt het transportbedrijf de kans om de vergunning en dergelijke in orde te maken.

(c)Foto: Marc Wijtkamp

13:21 Gepost door vanhoolke in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

28-04-09

ook team crozier in het nieuw voor frans kampioenschap

 

16:51 Gepost door vanhoolke in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

nieuwe racetruck egon allgauer(A)

deze voor de braziliaanse races.....

 

....en deze voor europa!

 

16:47 Gepost door vanhoolke in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

nieuwe racetruck antonio albacete(E)

16:45 Gepost door vanhoolke in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

piloten EK truckrace 2009

La FIA a publié hier la liste des pilotes inscrits pour le championnat d'Europe camions FIA 2009 :


1
2
4
5
6
7
8
9
10
11
12
14
16
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
Pilote
David Vrsecky
Markus Bosiger
Jochen Hahn
Christopher Levett
Markus Altenstrasser
Stuart Oliver
Frankie Vojtisek
Alexander Lvov
Egon Allgauer / Daniel Seiler
Michel Bassanelli
Anthony Janiec
Jean-Pierre Blaise
Balazs Szobi
Dominique Orsini / Florian Orsini
Javier Mariezcurrena
Jeremy Robineau
Eduardo Rodrigues
Antonio Albacete
Jose Rodrigues
Mikael Johansson
Cees Zandbergen
Erwin Kleinnagelvoort
Francisco Navarro Carrique
David Pedro Marco
Camion
Freightliner
Freightliner
Man
Man
Renault
Man
Renault
Man
Man
Daf
Renault
Man
Man
Mercedes-Benz
Man
Man
Man
Man
Man
Scania
Scania
Scania
Man
Man
Equipe
Buggyra Int. Racing System
Buggyra Int. Racing System
Team Hahn Oxxo Racing
Christopher Levett
Frankie Truck Racing Team
Team Oliver Racing
Frankie Truck Racing Team
Truck Race Team Allgauer
Truck Race Team Allgauer
Michel Bassanelli
Anthony Janiec
Jean-Pierre Blaise
Team Hahn Oxxo Racing
Dominique Orsini
Javier Mariezcurrena
Jeremy Robineau
Eduardo Rodrigues
Equipo Cepsa
Jose Rodrigues
Trailer Magazine
Cees Zandbergen
Erwin Kleinnagelvoort
Francisco Navarro Carrique
David Pedro Marco

16:43 Gepost door vanhoolke in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

tramknooppunt leuven???

De Lijn ziet Leuven als tramknooppunt
De tram komt steeds dichterbij, wil u erop springen?

LEUVEN/TERVUREN/AARSCHOT/DIEST/TIENEN/KORTENBERG - Als het van de Vlaamse vervoersmaatschappij De Lijn afhangt wordt Leuven niet alleen een knooppunt voor het bus- en treinverkeer, maar ook voor regionale - en sneltramlijnen.

De files op de E314 en de E40 in Oost-Brabant worden langer en ontstaan steeds vroeger tijdens de ochtend- en avondpiek. Met de 'Mobiliteitsvisie 2020', die gisteren werd voorgesteld, wil De Lijn daar een stokje voor steken. De vervoersmaatschappij benadrukt dat het plan een werkdocument is. Dat moet ook wel, want de plannen voor het arrondissement Leuven zijn zo veelomvattend dat het een klein wonder mag heten als ze allemaal worden uitgevoerd.

Zo gaat De Lijn niet alleen in op de al veel langer bestaande vraag naar een sneltramlijn tussen Leuven en Tervuren, maar wordt de provinciehoofdplaats meteen een knooppunt van tramlijnen. Zo droomt De Lijn van snelle trams naar Tienen, Diest en Aarschot. Ook Kortenberg wordt met de studentenstad verbonden, zij het met een vaker stoppende regionale tram.

'Een ideaal wensnet.' Zo noemt de Leuvense schepen voor Mobiliteit Karin Brouwers (CD&V) de plannen. 'Aangezien het even duurt voor je ingrijpende plannen zoals deze in de praktijk kan brengen, denk ik dat het geen slecht idee is om de meest prioritaire projecten naar voren te schuiven', zegt ze.

Ook Brouwers is verbaasd dat De Lijn zoveel tramlijnen naar voren schuift. 'Een verbinding met Tienen bijvoorbeeld lijkt me niet meteen nodig. Er is immers al een erg snelle treinverbinding en mij lijkt het prioritair om een station in Haasrode te openen en de halte van Lovenjoel te heropenen. Bovendien zegt De Lijn nu niet waar die trams moeten samenkomen. Ik veronderstel ergens aan de rand van de stad of bij het station.'

Voor het Leuvense stadsbestuur lijkt het alvast duidelijk dat een tram nooit door het centrum van Leuven kan rijden. De Lijn stelt wel voor dat grote aantrekkingspolen zoals Gasthuisberg en het wetenschapspark Arenberg door de trams worden bediend.

Burgemeester Jan Laurys van Diest (CD&V) ziet wel heil in een snelle tramverbinding met Leuven. 'Wij zijn in de regel voor iedere verbetering van de mobiliteit, want ook Diest wordt steeds moeilijker bereikbaar met de wagen. Een snelle tram met een eigen bedding lijkt mij een goede oplossing.'

Ook Chris Taes, de burgervader van Kortenberg (CD&V), pleit voor een vlottere verkeersafwikkeling. 'We hebben al een goede treinverbinding met Brussel en Leuven. Ik denk dat een tramverbinding vooral een goede schakel kan vormen met het treinverkeer. Maar een tramlijn mag niet ten koste gaan van de schaarse open ruimte in onze gemeente.' (STL)

Wat vindt u van een tramverbinding naar Leuven? Nuttig of niet? Reageer op www.nieuwsblad.be/leuven

16:37 Gepost door vanhoolke in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |