28-04-09

ook team crozier in het nieuw voor frans kampioenschap

 

16:51 Gepost door vanhoolke in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

nieuwe racetruck egon allgauer(A)

deze voor de braziliaanse races.....

 

....en deze voor europa!

 

16:47 Gepost door vanhoolke in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

nieuwe racetruck antonio albacete(E)

16:45 Gepost door vanhoolke in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

piloten EK truckrace 2009

La FIA a publié hier la liste des pilotes inscrits pour le championnat d'Europe camions FIA 2009 :


1
2
4
5
6
7
8
9
10
11
12
14
16
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
Pilote
David Vrsecky
Markus Bosiger
Jochen Hahn
Christopher Levett
Markus Altenstrasser
Stuart Oliver
Frankie Vojtisek
Alexander Lvov
Egon Allgauer / Daniel Seiler
Michel Bassanelli
Anthony Janiec
Jean-Pierre Blaise
Balazs Szobi
Dominique Orsini / Florian Orsini
Javier Mariezcurrena
Jeremy Robineau
Eduardo Rodrigues
Antonio Albacete
Jose Rodrigues
Mikael Johansson
Cees Zandbergen
Erwin Kleinnagelvoort
Francisco Navarro Carrique
David Pedro Marco
Camion
Freightliner
Freightliner
Man
Man
Renault
Man
Renault
Man
Man
Daf
Renault
Man
Man
Mercedes-Benz
Man
Man
Man
Man
Man
Scania
Scania
Scania
Man
Man
Equipe
Buggyra Int. Racing System
Buggyra Int. Racing System
Team Hahn Oxxo Racing
Christopher Levett
Frankie Truck Racing Team
Team Oliver Racing
Frankie Truck Racing Team
Truck Race Team Allgauer
Truck Race Team Allgauer
Michel Bassanelli
Anthony Janiec
Jean-Pierre Blaise
Team Hahn Oxxo Racing
Dominique Orsini
Javier Mariezcurrena
Jeremy Robineau
Eduardo Rodrigues
Equipo Cepsa
Jose Rodrigues
Trailer Magazine
Cees Zandbergen
Erwin Kleinnagelvoort
Francisco Navarro Carrique
David Pedro Marco

16:43 Gepost door vanhoolke in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

tramknooppunt leuven???

De Lijn ziet Leuven als tramknooppunt
De tram komt steeds dichterbij, wil u erop springen?

LEUVEN/TERVUREN/AARSCHOT/DIEST/TIENEN/KORTENBERG - Als het van de Vlaamse vervoersmaatschappij De Lijn afhangt wordt Leuven niet alleen een knooppunt voor het bus- en treinverkeer, maar ook voor regionale - en sneltramlijnen.

De files op de E314 en de E40 in Oost-Brabant worden langer en ontstaan steeds vroeger tijdens de ochtend- en avondpiek. Met de 'Mobiliteitsvisie 2020', die gisteren werd voorgesteld, wil De Lijn daar een stokje voor steken. De vervoersmaatschappij benadrukt dat het plan een werkdocument is. Dat moet ook wel, want de plannen voor het arrondissement Leuven zijn zo veelomvattend dat het een klein wonder mag heten als ze allemaal worden uitgevoerd.

Zo gaat De Lijn niet alleen in op de al veel langer bestaande vraag naar een sneltramlijn tussen Leuven en Tervuren, maar wordt de provinciehoofdplaats meteen een knooppunt van tramlijnen. Zo droomt De Lijn van snelle trams naar Tienen, Diest en Aarschot. Ook Kortenberg wordt met de studentenstad verbonden, zij het met een vaker stoppende regionale tram.

'Een ideaal wensnet.' Zo noemt de Leuvense schepen voor Mobiliteit Karin Brouwers (CD&V) de plannen. 'Aangezien het even duurt voor je ingrijpende plannen zoals deze in de praktijk kan brengen, denk ik dat het geen slecht idee is om de meest prioritaire projecten naar voren te schuiven', zegt ze.

Ook Brouwers is verbaasd dat De Lijn zoveel tramlijnen naar voren schuift. 'Een verbinding met Tienen bijvoorbeeld lijkt me niet meteen nodig. Er is immers al een erg snelle treinverbinding en mij lijkt het prioritair om een station in Haasrode te openen en de halte van Lovenjoel te heropenen. Bovendien zegt De Lijn nu niet waar die trams moeten samenkomen. Ik veronderstel ergens aan de rand van de stad of bij het station.'

Voor het Leuvense stadsbestuur lijkt het alvast duidelijk dat een tram nooit door het centrum van Leuven kan rijden. De Lijn stelt wel voor dat grote aantrekkingspolen zoals Gasthuisberg en het wetenschapspark Arenberg door de trams worden bediend.

Burgemeester Jan Laurys van Diest (CD&V) ziet wel heil in een snelle tramverbinding met Leuven. 'Wij zijn in de regel voor iedere verbetering van de mobiliteit, want ook Diest wordt steeds moeilijker bereikbaar met de wagen. Een snelle tram met een eigen bedding lijkt mij een goede oplossing.'

Ook Chris Taes, de burgervader van Kortenberg (CD&V), pleit voor een vlottere verkeersafwikkeling. 'We hebben al een goede treinverbinding met Brussel en Leuven. Ik denk dat een tramverbinding vooral een goede schakel kan vormen met het treinverkeer. Maar een tramlijn mag niet ten koste gaan van de schaarse open ruimte in onze gemeente.' (STL)

Wat vindt u van een tramverbinding naar Leuven? Nuttig of niet? Reageer op www.nieuwsblad.be/leuven

16:37 Gepost door vanhoolke in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

comeback tram?

Keert de tram weer?
Personenvervoer opgeheven vijftig jaar geleden

Hoegaarden -

De Lijn pakt uiit met ideeën voor snelle trams, onder andere vanuit Tienen naar Leuven. Maar herinnert u zich de tram (de autorail) van Sluizen, Meldert, Oorbeek naar Tienen? Net vijftig jaar geleden ging die ter ziele.

Hoe de nieuwe tram zal rijden is nog de vraag. Een snelle tram heeft weinig haltes en welk traject moet hij dan volgen? De heropening van de treinstations (Kumtich, Lovenjoel...) staat trouwens ook nog aan de orde. In elk geval zal men de aloude autorails niet als voorbeeld moeten nemen. Bij ons deed die een aantal kleine dorpen aan en dan soms met een halte midden in het veld. Daarom was de overstap op de bus een zegen. De tram bleef wel rijden voor bietentransport maar ook dan ging het via grote omwegen: van het Mulkplein, naar de Tramstraat, Leuvensesteenweg, Withuisstraat, langs de vesten naar de suikerfabriek.

Wikipedia leert: 'Op 31 juli 1978 reden de laatste trams op de lijnen W, G en S: Van Rogierplein naar Wemmel, Grimbergen en Het Voor. De laatste niet-elektrische lijnen werden in de 1959 gesloten. De laatste (diesel) reizigerstram reed op Tienen – Bevekom op 29 november 1959. Er blijven echter goederentram rijden tot in 1962.'

16:36 Gepost door vanhoolke in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

val-bus!?

Valbus

MERKSPLAS - De valbus van het Provinciaal Veiligheidsinstituut staat op 27 april tussen 10 uur en 16.30 uur opgesteld voor GC De Marc/kt. De bus is ingericht om 55-plussers te informeren over de valrisico's en hoe die kunnen voorkomen worden. (ram)

 (ram)

16:34 Gepost door vanhoolke in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |