17-09-08

stickercampagne mivb

MIVB maakt reclame op auto's

De Brusselse openbare vervoersmaatschappij MIVB lanceert naar aanleiding van de week van de mobiliteit (van 16 tot 22 september) een reclamecampagne waarbij ze de wagens van de Brusselaars gebruikt.

Autobestuurders die aan de campagne deelnemen, maken dagelijks kans op een citytrip naar een Europese stad wanneer een van de stickers "My MIVB is fantastic" en "My first car is a tram" op hun wagen kleeft. De MIVB wil met de actie aantonen dat openbaar vervoer een volwaardig transportmiddel is en dat het complementair is met de auto.

De stickers zijn vanaf 15 september gratis te verkrijgen in de metrostations en in de meeste trams, bussen en metro's. Op maandag 15 en dinsdag 16 september zal de MIVB ze ook uitdelen op belangrijke kruispunten in Brussel. (belga/bdr)

 

MIVB geeft citytrips weg aan autobestuurders

Brussel - 'My STIB is fantastic', 'My first car is a tram' en 'I love my bus'. Met die slogans wil de Brusselse vervoersmaatschappij MIVB aantonen dat het openbaar vervoer niet noodzakelijk een concurrent is van de auto, maar een goede aanvulling kan betekenen.

De slogans staan op stickers gedrukt en wie er eentje op zijn auto plakt, maakt bovendien kans om een citytrip naar een Europese bestemming te winnen. Het is de bedoeling dat fervente autoliefhebbers met de sticker aantonen dat ze toch voor de MIVB kiezen als dat mogelijk is. 

De MIVB liet in totaal vijftigduizend stickers drukken die gratis verkrijgbaar zijn in de KIOSK van de metrostations. Ook in de bussen, trams en metro's worden de stickers aangeboden. Vandaag en morgen deelt de vervoersmaatschappij de stickers ook uit aan bepaalde kruispunten van de grote invalswegen naar Brussel. 

De actie loopt nog tot en met maandag 22 september, en elke dag pikt een deurwaarder er een winnaar uit.

© tvbrussel

00:03 Gepost door vanhoolke in Algemeen | Permalink | Commentaren (3) |  Facebook |

Commentaren

stickeractie voor openbaar vervoer op auto's? Wat met de mensen die het openbaar vervoer gebruiken omdat ze geen auto hebben?
Mensen die dus met de auto rondrijden, kunnen beloond worden door een wedstrijd die draait rond het openbaar vervoer?
Sorry, kan niet helemaal volgen met deze actie...

Gepost door: jurgen | 17-09-08

vooral niet proberen de mivb-logica te begrijpen!!!

Gepost door: vanhoolke | 18-09-08

Nou ja... "Een citytrip zie ik ook best zitten “ zei hij, maar hij had jammer genoeg geen wagen.

In mijn ogen is dit een campagne om niet gebruikers te overtuigen het openbaar vervoer als alternatief te overwegen. Net als bij alle prospectie wordt er vrolijk met incentives en promo's rondgesmeten en verlekkerd. Maar zoals elk geprezen Marketing handleiding het staaft, is het misschien wel belangrijker om de klanten te behouden in een sterk concurentieel milieu, en daar knelt het schoentje misschien wel... (Heb zelf nooit een marketing handleiding helemaal uitgelezen, maar dit staat alvast op elke achterkaft vermeld). Vreemd dus, maar dit zijn we wel meer gewoon van de Mivb.

Na lang piekeren vertrok hij dan toch op citytrip....Deze maal naar Compostela ... te voet.

Gepost door: Claude | 19-09-08

De commentaren zijn gesloten.